the music of Dax Riggs and more
 
HomeFAQRegisterLog in

Share | 
 

 Dax Riggs -- what is he doing?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Song

avatar

Gender : Male
Location : California


PostSubject: Dax Riggs -- what is he doing?   Sat May 07, 2016 1:30 am

I mean I don't care if he recently bought an umbrella just someone give me an update on the guy I'm starving.
Back to top Go down
DAMN DIRTY HIPPY
Fucking the hole
in Kennedy's Head
avatar


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sun May 08, 2016 5:34 pm

He got a job as the new singer for tool. To prepare he's waiting a silly amount of time between albums.
Back to top Go down
douse
shitty titties
avatar


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sun May 08, 2016 6:38 pm

Back to top Go down
cosmicfreakout
keep on climbin'
avatar

Gender : Male
Location : slow-motion liquid universe (springfield, mo)


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sun May 08, 2016 11:22 pm

Dax is on facebook, tell him to post status updates, even if just pictures of food he's eating. pearls
Back to top Go down
Song

avatar

Gender : Male
Location : California


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Tue May 24, 2016 3:17 am

...I surrender.
Back to top Go down
Song

avatar

Gender : Male
Location : California


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Tue Aug 09, 2016 2:14 am

I guess Dax is done man. I've never seen such a long period of inactivity from him. He's usually at least playing a gig somewhere.

It makes sense though, the economic pressures of getting older and the shitty reality of being on the road and absolutely broke. People gotta save for retirement and shit.

I mean, what other marketable skills does Dax have if being a musician doesn't work out of him? Is he a welder or some shit? Can he gross $50,000 a year or at least enough to get by on his own?

Shit, I work 978 hours a week and can barely survive. In the end, being a musician is still a job, no matter how great your passion. And, at the end of the day, if that job ain't paying the bills, you gotta find some other shit to do.
Back to top Go down
Supernaut

avatar

Gender : Male

PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Tue Aug 09, 2016 2:16 am

I like to imagine Dax as a pizza delivery guy when he isn't doing shows.
Back to top Go down
Doomchild
the janitor
avatar

Gender : Male
Location : Cologne, Germany


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Wed Aug 10, 2016 9:46 am

Time flies when you're having fun. ^^
Back to top Go down
monkeyshine

avatar

Gender : Male
Location : GA


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sat Dec 03, 2016 10:48 pm

Back to top Go down
Doomchild
the janitor
avatar

Gender : Male
Location : Cologne, Germany


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sun Dec 04, 2016 5:10 pm

So that was pretty random.
Back to top Go down
Ghost




PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sat Dec 10, 2016 6:58 pm

I know, for a fact, Dax has been recording music. He said about a month ago he had a lot of material recorded....however, I have heard none of it. Since he bought his house in Lafayette I don't know what he does for income or anything without music.

I think he is in a spot where the music he is making isn't sparking with him as it did in the past. Maybe he's searching for a specific sound and hasn't found it. This long with no shows and no albums, is odd. Perhaps it's label issues or something.
Back to top Go down
Supernaut

avatar

Gender : Male

PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sat Dec 10, 2016 8:32 pm

Yeah, he could just be burned out. Hopefully we'll hear something soon.

He seems to me like a guy who's very difficult to work with because he's too much of a perfectionist, but I could just be talking out of my ass. I tend to do that.
Back to top Go down
kza

avatar

Gender : Male
Location : jersey


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sun Dec 11, 2016 10:07 am

Does he do local shows at all? I check his tour dates like once a month for my area, NY/NJ/PA and haven't seen anything in awhile
Back to top Go down
Song

avatar

Gender : Male
Location : California


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Mon Dec 12, 2016 2:27 am

Well I'm glad someone finally answered my damn question.  

I had a horrible thought tonight that Dax had died.  That would be the shit cherry on the top of 2016 for me.  I need Dax to come back now.
Back to top Go down
HellfirE
old corpse
avatar

Gender : Male
Location : the crypt


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Mon Dec 12, 2016 3:38 pm

i have a feeling 2017 will be the year he releases an album
Back to top Go down
FrostySpiderweb

avatar

Gender : Female
Location : Colorado


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Mon Dec 12, 2016 5:09 pm

I hope so.... I am going through Daks withdrawals. Seriously.
Back to top Go down
doctorthompson

avatar

Gender : Male
Location : Edmonton, AB, Canada


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Wed Dec 14, 2016 3:24 pm

I heard from a couple fans in Lafayette that he's just been hunkered down writing, getting the home studio set up, and recording.
https://www.dropbox.com/s/37yb1582mwk2ja6/Dax_home_studio.jpg?dl=0
Back to top Go down
Doomchild
the janitor
avatar

Gender : Male
Location : Cologne, Germany


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Thu Dec 15, 2016 10:14 am

Ah, that's what that pic was. Saw it on Facebook some time ago. horns
Back to top Go down
fragile_waves_of_days

avatar


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Thu Dec 15, 2016 9:26 pm

This video is from over a year ago, fans in anticipation of the new album lmao

https://www.facebook.com/daxriggsfans/videos/887678804615117/
Back to top Go down
Doomchild
the janitor
avatar

Gender : Male
Location : Cologne, Germany


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Fri Dec 16, 2016 7:49 am

The hype is real! (since 2015) lol
Back to top Go down
hatedheretic

avatar

Location : tripping 'round midnight


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sat Dec 17, 2016 3:00 am

could be worse......Tool. . bangheadwall
Back to top Go down
michealmoon



Gender : Male
Location : new orleans, la


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Sun Apr 09, 2017 10:25 pm

Talked to him earlier and finally got an update... he mentioned that he has 8 songs totally done and is working on the 2nd half now.. all brand new stuff... he also mentioned inspiration from Indian singing and early blues recordings...
Back to top Go down
Rahkoi
the princess
avatar

Gender : Male
Location : Finland


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Mon Apr 10, 2017 1:21 am

So around a song per year, must be good lol That's awesome horns

At this rate the album will be out near 2025 bang
Back to top Go down
Supernaut

avatar

Gender : Male

PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Mon Apr 10, 2017 3:21 am

michealmoon wrote:
Talked to him earlier and finally got an update... he mentioned that he has 8 songs totally done and is working on the 2nd half now.. all brand new stuff... he also mentioned inspiration from Indian singing and early blues recordings...

yes this is what I like to read.

Thanks.
Back to top Go down
Doomchild
the janitor
avatar

Gender : Male
Location : Cologne, Germany


PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   Mon Apr 10, 2017 10:23 am

I'm more optimistic and vote Dax 2020. horns
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Dax Riggs -- what is he doing?   

Back to top Go down
 
Dax Riggs -- what is he doing?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
A Board with no Name :: Music :: Riding the Worm-
Jump to: